keskiviikko 31. heinäkuuta 2013

Heinäkuussa syödään heinää ja marjoja

Ja oikein urakalla syötiinkin alkukuusta, kun odotettiin marjojen kypsymistä. Sitten tietenkin oksennettiin myös ja kakittiin piitkiä ja roikkuvia.
Marjat taisivat tulla tänä vuonna aikaisin. Mustikkametsässä ei ole juuri käyty, mutta niitä on onneksi tullut ämpäreissä kotiin. Nyt ovat marjat kypsiä myös pensaissa. Olemme ahkerasti auttaneet äippää marjojen poimimisessa. Olen syönyt kaikki saatavilla olleet karviaiset, lopulta piti nousta kahdelle jalalle kurkottelemaan, kun alaoksat tyhjenivät. Joitakin marjoja on jäänyt oksien väliin, niin hullu en sentään ole, että sinne kuononi työntäisin. Jiriä en laske karviaispensaisiin, ne ovat minun saalistusaluettani. Tyytyköön mustaherukoihin, joita se kyllä innolla syökin.

Karviaispuskan vartijana saa olla yötä myöten                  
Minä vahdin, Jiri leikkii    




Omenatkin alkavat putoilla. Raakoja ovat, maistelin vähän. Taidan odottaa, että kypsyvät.

Käväistiin Herkkulammilla, herkkuja saatiin. Muuten ollaan enimmäkseeen oltu kotosalla ja leikitty pihalla, välillä kahdestaan ja välillä Käpälämäen voimakaksikon kanssa.

Jiriä trimmataan nyt joka päivä, tai ainakin melkein, kun siltä pitäisi saada pohjavilla minimiin ja kunnon turkki kasvuun. Sääliksi käy pikkuveljeä.

Minun rakkain palloni otti ja kuoli. Roskikseen haudattiin. Niin hyvää palloa ei voi olla toista.

Olin aika pieni, kun sain palloni  


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti